Thursday, September 11, 2008

Movies~FINALLY!!!

Phew~I've watched movies FINALLY~! It was such a great feeling, especially watching two movies in a row on one night! YEAH~~~!
So... Here we go~
Wall-E
I'm a bit out-dated on this. But well, that's also good cos I only went for it after getting good reviews from everybody. Hmmm... I must say, it wasn't as good as what I've expected, yet I do like their creativity in bringing out the message to love the earth and all. The idea is better than the very bloody The Happening. Yes, Wall-E, and even Eve, they are really cute. But somehow it didn't really look as good as what I've heard earlier.
Bring on Madagascar 2!!!

Money No Enough 2 钱不够用 2
I'm sorry, I have to type this in Chinese. Anywayz, if you are a true banana, without much knowledge in Hokkien, you shouldn't watch this cos you will not get the jokes. I'm serious.
老实说,我什么时候都是梁智强导演的粉丝。嗯......我不会说,这片子是完美的,不过至少是超爆笑的、至少除了我“顶不顺”的福建歌之外,我是非常非常地enjoy这片子的!
有的当然是一贯我不太有兴趣的讽刺新加坡政府。我比较爽的还是他们一大堆很棒的搞笑idea,令我一直在笑,一直在拍自己的腿!尤其是黎明(此黎明非彼黎明)问阿辉吃饱了没那一幕,还有要阿煌帮他找内衣的那一幕,我完全是笑到飙泪!要知道,能做到这样的很不容易哦!
说到黎明,不能不说,我觉得如果这部电影没有了她,应该不会那么精彩!我无时无刻都希望她出现,令我们全场大笑的是她,令我感动落泪的也是她!而且演技好得个不像话,果然是姜老的辣!
其实in conclusion,我觉得老师嫁老大好像比较好看耶。不过还是很好笑这是没错啦!我比较不喜欢的是里头都是福建歌,新加坡人真的那么喜欢福建歌吗?中间在医院抢着血的那一幕也太夸张了啦,哪会有这样的啊?而这一次,我相信看过的朋友都会和我有同一个感想,就是......好好的对待家里的老人家吧!
嗯,爸、妈,爱老虎油!!!
September has too many good movies! So many more for me to catch, and so many more coming soon!!!

1 comment:

LayJinG said...

Oh, at last u watch wall e! Me too... hehe...