Wednesday, May 13, 2009

Movies~! Yay~!

Aaaaarrrrhhhh... So sick of the fucking internet connection and am still so fucking pissed off with P, the direct-selling 'friend' of mine!!!
Anywayz, finally signed in and time for some movies review here! Basically the first three movies I'll be crapping about are those that I've waited for so so long to watch them! So I'm absolutely excited! As for the last one... You'll know as you read lar!
爱到底
是的,爱到底......好看吗???
我的答案是......不好看!

电影由四个不同个短片和成,导演都算是新人--九把刀、陈奕先、方文山和黄子佼。重点我想还是超大咖的一班演员吧!前面三个故事大概有它们的意思在,就是很抽象的表达了他们所谓的“爱”,即使是很明显的,却变成很chessy,看了很觉得很恶心!基本上,前面我都看到打瞌睡了,到了第
四个才回过神来。不是我偏心,但第四个故事--第六号刘海真的让我有比较想看的感觉。虽然是很废的搞笑,但至少不像前面的那几个那么闷。但是剪接真的很烂那倒是真的!==|||
怎么说都是我最爱的小马初次登上大荧幕,那就请允许我在此提一提吧!:p我是说实话,自从马儿参演的黑糖马奇多后,我就确定他是有演戏是有天份的!在第六号
刘海里饰演第5号的他,虽然只有短短的几分钟,但看得出来他演得蛮到位的,一方面也是因为他那个娘娘腔的角色好发挥啦!我觉得他演得超自然的,哈哈,马儿本来就是个很斯文的男生,娘娘腔难不倒他的啦!我真的觉得他是参演的7棒里演得最自然的那个了,尤其是拨刘海的那一幕,因为烈日当空之下还眼睛眯眯的,超自然、超真的啊!就连镜头已经zoom-out了,他还是在演,还跺脚、叉腰的!好样的啊,小马!:)

入殓师 Departures
感谢Lay Jing的帮助,我终于看到这部奥斯卡最佳外语片得主的电影了!其实以故事来说,是蛮简单的,就非常的expectable。失业了的男主角偶然的加入了帮人家做“身后事”的行业,接下来自己就喜欢上了这份工作,却遭到朋友、甚至老婆的嫌弃,到后来当然是被接受了。故事虽然简单,却很成功的带出了一些很感人的故事、很真实的东西、很棒的message,整个就很温馨!我特别喜欢它把“死亡”表现的那么的“多样化”。有快乐、搞笑的,也有悲哀、难过、恶心的,就是没有那一个“恐怖”的感觉!:)
它真真切切的感动了我!哈,整个哭到像个小孩子了~!电影也拍得很漂亮、很棒!
男主角本木雅弘的精赞、自然的演技也真的令我很佩服,还有那些非常棒、听起来那么的舒服的配乐!一级棒~!
总之,Departures is a MUST WATCH!!!

天水围的日与夜 The Way We Are
没错,今年香港金像奖的大赢家之一的这部电影我也终于看了!耶~!
之前有个香港网友告诉我,不是香港人可能会看不懂这部电影,所以我就是有了那心理准备。但看过了觉得还好耶,我想电影里的事情一般平民都会了解的。基本上,天水围的日与夜是一部很平淡、没有大起大落,完全没有我一直以为有的big twist就结束了的电影。这样一部那么平淡的电影,却不让我觉得很闷,那真的很难得耶!或许是我自己本来就是很喜欢很“真实”的东西的人,而这电影就是几个主要人物很真实、很平淡的日日夜夜的生活,所以我特别喜欢。那种每一天都要上班、下班、煮饭、吃饭的生活......加上一小部分handheld的摄影方式,更显得特别写实!
影后鲍起静、最佳女配角何丽云其实并没有那种很难演的戏,但就是因为角色就是需要很自然、很真实的“师奶”和“老人家”的演出,他们就很自然的驾轻就熟。还有饰演儿子的梁进龙也演得很自然、很不错。许鞍华导演就是这样,能够把C咖都变成A咖!

Sell-Out!
Local movie! I supposed there wouldn't be any sell-out for this movie lar...
I just thought the poster(and blogger just decided it doesn't want me to upload the poster) looks pretty cool so I decided to go for a try.
It's kinda artsy and funny, but not all very funny. It's like the normal Malaysian comedy lar, all the jokes tak jadi one. It's actually a Musical but I can't help but started to yawn every time a song came... Ok ok, the Money song is not too bad, at least the MV really did made me laughed a bit. But overall, it's just WEIRD.
I don't like any of the performace of the actors in the movie, although... The main guy Peter Davis is damn cute, but he can't act, and bloody hell can't sing FULL-STOP. But I appreciate the fact that it is a movie shot quite nicely, with really nice locations and props! I wonder where they found the fancy-looking office? Or is it they just built it up for the movie? And you know what? The director, Yeo Joon Han is so 'geng' that I have to give him some compliment. He is not only the director, producer and editor of the film, he is also the lyrics and music composer for most of the songs! But yea... The songs are pretty weird and forgettable lar! Too bad...

Okay, that's it for tonight. More food reviews from Taiping coming up... After I'm done with my whole load of work lar!

2 comments:

LayJinG said...

I watch 爱到底 last night.... hehe... going to write about it soon! Glad u like Okuribito...and u can get the soundtrack, nice!

ShiRLeXia said...

爱到底其实令我失望了,但小马没有!嘻嘻!
那就等你写的影评啦~!